Een bedrijf openen kan heel gemakkelijk gaan. Maar om een bedrijf draaiende te houden zijn er veel plannen nodig. Een van die plannen is een marketings plan. Er zijn ook verschillende soorten marketingplannen. Een van die soorten is de zoekmachine marketing. Wat is nou precies een zoekmachine marketing en wat kan dat betekenen voor jouw bedrijf?
Zoekmachine marketing
Zoekmachine marketing staat ook bekend als de zoekmachine optimalisatie of de SEO optimalisatie. De SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en de SEA staat voor zoekmachine adverteren. Met deze zoekmachine is het mogelijk dat jouw bedrijf als resultaat naar boven komt wanneer er naar producten als van jouw bedrijf gezocht word op google. Google heeft zo een oranje markering voor de bedrijven die gebruik maken van de zoekmachine marketing. Zoekmachine marketing staat niet alleen bij google bekend maar ook bij Youtube en BING bijvoorbeeld. Een vriend van die een tekstschrijver breda is schrijft veel interessante artikelen hierover. Echter is google wel het meest gebruikte platform. Haast 90% van de zoekopdrachten loopt via google.
Onkosten
De kosten om jouw bedrijf bekendheid te geven via de zoekmachine marketing hoeft niet hoog te zijn. Bij de SEO systeem zijn de kosten heel laag. Echter is het bij de SEA wel hoger. Omdat het bij de SEA met adverteren te maken heeft. Daar krijgt het bedrijf gegarandeerd meer kijkcijfers op de website. Toch is het raadzaam om voor beide systemen te kiezen. Omdat je met de SEO te vinden bent door klanten, en met de SEA is het mogelijk dat klanten te weten komen van jou. Zo kan je een grotere groep bereiken. Met een systeem alleen bereik je niet zoveel.
Wat zijn de voordelen van zo een zoekmachine marketing systeem?
– Potentiële klanten kunnen te weten komen over jouw bedrijf.
– Je hebt een beter zicht op de cijfers van het aantal geïnteresseerden.
– De oude manier van marketing bespaar je omdat je gebruik maakt van de zoekmachine marketing.
– Bekendheid van het bedrijf groeit.
– Google is wereldwijd bereikbaar. Dat wilt zeggen dat het bedrijf internationale bekendheid krijgt.
– Doordat er meer bekendheid is zal er ook een grotere omzet zijn. Dan is de mogelijkheid er om ook meer te verdienen.
– Omdat er ook concurrenten zijn moet je erop letten dat je ze bijhoud of dat je ze voor bent.
Als de concurrenten te vinden zijn via de zoekmachine marketing en jouw bedrijf niet. Kunnen er geen kijkcijfers omhoog gaan van je website.
– Vanwege de online systeem die jouw bedrijf dan te bieden heeft is het mogelijk om de digitale klanten binnen te krijgen.
– Vroeger was het zo dat alleen jongeren op google zaten. Maar ook ouderen gaan nu op google. Hoe fijn is het niet om ook die groep binnen te krijgen?
– Ook onder werkzoekenden krijg je meer bekendheid. Dat wilt zeggen dat je meer keus hebt om een goede werknemer te vinden.
Er zijn veel voordelen wanneer je gebruik maakt van de zoekmachine marketing. Het betekent een grote groei op verschillende gebieden. Het zorgt er ook voor dat jouw bedrijf van generatie op generatie overgaat.