Platforms zoals Google kunnen het adverteren op zoekmachines eenvoudig maken, maar de waarheid is dat er veel bewegende delen zijn als het gaat om het maken van een effectieve advertentiecampagne. Eenvoudig een advertentie instellen en laten werken zonder tracking prestaties is een geweldige manier om een ​​marketingbudget te verbranden. U moet ze actief beheren. In dit artikel behandelen we zes manieren om de prestaties van uw betaalde zoekadvertenties te optimaliseren, zodat u ervoor kunt zorgen dat uw tijd en geld niet alleen goed besteed worden, maar ook een rendement opleveren.

  1. Voer twee advertenties uit en controleer uw biedingen

Eenvoudig gezegd, biedingen zijn de hoeveelheid geld die u per klik betaalt voor elke betreffende advertentie. Maar alleen omdat een advertentie veel klikken genereert, betekent nog niet dat deze goed presteert; je moet kijken naar hoeveel van hen daadwerkelijk converteren naar leads of klanten. Op dezelfde manier is het nooit een goed idee om slechts één advertentie weer te geven, omdat u dan niets hoeft te vergelijken. Om te beginnen raden we aan minimaal twee advertenties te gebruiken, zodat u hun prestaties naast elkaar kunt vergelijken en kunt zien welke betere resultaten opleveren. Uiteindelijk wilt u het bedrag dat u uitgeeft aan slecht presterende advertenties verminderen en uw biedingsbedrag verhogen voor beter presterende advertenties.

  1. Experimenteer met zoektypen

Nadat u de zoekwoorden voor elke advertentie heeft gekozen, moet u bepalen welk type zoekwoord het meest gebruik wordt. Zoekwoorden zijn de bouwstenen van zowel zoekmachine optimalisatie (SEO) en search engine advertising (SEM) strategieën

  1. Voeg negatieve zoekwoorden toe

Met uitsluitingszoekwoorden kunt u beter bepalen wanneer Google uw advertenties weergeeft. Als u brede zoekwoordtypen gebruikt, kan uw advertentie worden weergegeven aan gebruikers die extra woorden gebruiken in hun zoekopdracht, waardoor het risico van weergave voor irrelevante zoekopdrachten toeneemt. Als je bijvoorbeeld ‘herenpakken’ verkoopt en ze zijn redelijk high-end, zou je waarschijnlijk geen verkeer willen zoeken op zoek naar ‘goedkope heren pakken’. Met uitsluitingszoekwoorden kunt u zoektermen uitsluiten van uw campagnes. Om dit te doen, begin met het brainstormen over de voor de hand liggende zoekopdrachten die u wilt vermijden.

  1. Nieuwe trefwoorden toevoegen

Zoekwoorden gaan bepalen aan wie uw advertenties worden getoond. Alleen omdat een zoekwoord mogelijk een maand voor u werkt, betekent dit echter niet dat het ook de volgende maand goed presteert. Als online adverteerder moet u op de hoogte blijven van de best presterende zoekwoorden en de meest populaire zoektermen die uw doelgroep gebruikt om voorop te blijven lopen. Maak er een gewoonte van om regelmatig de prestaties van uw zoekwoorden te controleren en te volgen, zodat u weet welke u moet vermijden en welke u wilt gebruiken. Hiermee kunt u trends identificeren en kunt u uw biedingen gemakkelijker aanpassen. Gebruik de Zoekwoordplanner van Google (of een van deze alternatieven) om nieuwe ideeën te vinden waarmee u advertenties kunt maken om nieuwe zoekwoorden te bedenken.

  1. Test Advertentie kopiëren

Buiten het gebruik van de juiste zoekwoorden, uitsluitingszoekwoorden en zoektypen om een ​​effectieve campagne voor betaald zoeken te ontwerpen, is het de advertentietekst die uiteindelijk bepaalt of iemand op uw advertentie klikt. U hoeft geen schrijf wizard te zijn als het gaat om ad-kopie. In feite werkt het soms het eenvoudigst en to the point het beste. Voor elke advertentie moet u een paar verschillende tekstvarianten hebben die u kunt uitproberen om te zien welke het beste werkt met uw doelgroep. Experimenteer met verschillende actie woorden en -zinnen die duidelijk definiëren wat je aanbiedt. Als u het moeilijk vindt, moet u niet bang zijn om advertenties van concurrenten te bekijken om te zien wat voor hen werkt.

  1. Overweeg een professionele hulp

Als u geen tijd hebt om uw online advertenties goed te beheren, kunt u beter een professionele service inhuren dan uw advertenties op de automatische piloot laten draaien. Hoewel het geld kost voor deze services, omdat u een team van professionals hebt die uw campagnes beheren en ervoor zorgen dat ze zijn geoptimaliseerd, is de return on investment meestal veel groter. Op deze manier kunt u zich concentreren op belangrijkere aspecten van het bedrijf en tegelijkertijd de vruchten plukken van online advertentiecampagnes.

Gebruik deze tips om ervoor te zorgen dat de tijd en het geld dat u aanbrengt in uw SEA-campagnes de moeite waard is.