Waar komt uw websiteverkeer vandaan? Als u erop vertrouwt dat mensen u via een Google-zoekopdracht vinden, moet zoekmachineoptimalisatie (SEO) bovenaan uw prioriteitenlijst staan. U kunt geen leads genereren voor uw bedrijf als niemand u kan vinden. Heeft u een lage score op Google? De reden waarom andere websites hoger scoren dan u op Google, is omdat ze een bewuste poging doen om hun SEO te verbeteren. Gelukkig is het niet te laat om te beginnen. Er zijn bepaalde dingen die u kunt doen om uw kansen te vergroten om hoger gerangschikt te worden bij Google-zoekopdrachten.
1. Verbeter de laadsnelheid van uw pagina
De laadtijd van uw pagina is heel belangrijk. Allereerst, als uw laadsnelheid te laag is, zal Google dit herkennen en dit zal uw ranking schaden. Maar een trage website heeft ook invloed op de manier waarop bezoekers uw website gebruiken.
2. Produceer inhoud van hoge kwaliteit
Hoe vaak werkt u uw website bij? Als u het niet hebt aangeraakt, sinds de dag dat u het heeft gebouwd, heeft u waarschijnlijk op dit moment geen geweldige SEO-ranking. Om meer verkeer naar uw website te trekken en de populariteit ervan te vergroten, moet u bezoekers een reden geven om terug te blijven komen. Uw inhoud moet van hoge kwaliteit, recent en relevant zijn. Een andere factor die van invloed is op uw SEO-ranking is de zogenaamde dwell-tijd. Dit heeft te maken met hoeveel tijd mensen per bezoek aan uw website spenderen. Als uw site nieuwe, opwindende of nieuwswaardige informatie bevat, houdt dit bezoekers op uw pagina langer en verbetert het uw verblijfsduur. Websites met zeer informatieve inhoud hebben meestal lange verblijftijden.
3. Optimaliseer uw afbeeldingen
Afbeeldingen en video’s zijn geweldig voor uw website. Maar u moet ervoor zorgen dat ze goed zijn geoptimaliseerd als u wilt dat deze afbeeldingen uw SEO-ranking verbeteren. Enorme afbeeldingen kunnen de laadtijd van uw pagina vertragen.
4. Splits uw inhoud op met header-tags
Koppen zijn een andere manier om de gebruikerservaring op uw website te verbeteren. Ze verdelen de inhoud en maken het gemakkelijker om te lezen of te bladeren. Bovendien zorgen headers ervoor dat alles er aantrekkelijker uitziet, wat altijd gunstig is. Als uw website slechts een tekst muur is, zal dit mensen ervan weerhouden om er lang over na te denken. Als gevolg hiervan zal uw SEO ranking dalen.
5. Begin met bloggen
Bloggen is geweldig voor uw bedrijf. Het is een uitstekende tool voor het genereren van leads en helpt u bezoekers te binden aan uw website. Maar wat de meeste mensen zich niet realiseren, is dat bloggen ook de SEO ranking verbetert. Zoals eerder genoemd, kan het produceren van nieuwe, bijgewerkte en relevante inhoud mensen naar uw website leiden en hen een reden geven om een tijdje op uw pagina’s te blijven. Als u een grote groep trouwe lezers kunt instellen, kunt u dagelijks veel verkeer naar uw site krijgen. Bovendien kunt u ook andere dingen opnemen die hierboven zijn opgenomen, zoals afbeeldingen en header-tags. Andere elementen, zoals links, verbeterde leesbaarheid en zoekwoorden, kunnen ook in deze berichten worden opgenomen.
6. Voeg meer dan alleen tekst toe
De inhoud op uw website moet niet alleen geschreven woorden zijn. Foto’s zijn ook geweldig, maar er is meer dat u kunt toevoegen om uw SEO ranking te verbeteren. Overweeg andere multimedia-elementen, zoals video’s, diavoorstellingen of audio toe te voegen aan uw site. Dit alles kan de gebruikerservaring helpen verbeteren.
7. Optimaliseer uw site voor mobiele apparaten
Het mobiele gebruik neemt toe. Meer dan 60% van Google-zoekopdrachten komt van mobiele apparaten. Uiteraard erkent Google dit en rangschikt sites dienovereenkomstig. Uw website moet worden geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers. Er is geen manier om dit te omzeilen. Als uw site niet is geoptimaliseerd, zal dit de gebruikerservaring belemmeren en uw ranking negatief beïnvloeden.
8. Formatteer uw pagina op de juiste manier
Neem de tijd wanneer u de lay-out voor uw website moet maken. Het moet netjes, duidelijk, georganiseerd en overzichtelijk zijn. Overweeg dingen zoals uw lettergrootte en typografie. Gebruik spaarzaam gekleurde tekst, vetgedrukte tekst en cursief. Zaken als opsommingstekens en checklists maken het bezoekers makkelijk om door uw inhoud te scannen.