Als startende ondernemer zijn er verschillende manieren waarop jij jouw bedrijf of product kan verkopen. Marketing is een groot onderdeel van een business omdat je op zo een manier bekendheid geeft aan jouw diensten en producten. Gezien de technische ontwikkelingen en de mogelijkheden die internet ons bied, is online marketing de laatste paar jaar heel veel gegroeid. Zo kan je voor je nieuwe business een website laten bouwen, online strategieën laten ontwikkelen, en online advertenties voor jou laten managen. Maar zij zouden ook een applicatie voor je kunnen ontwikkelen die jij kan koppelen aan je product.
Doe een Google search voor online marketing bureaus en je krijgt een lijst van bureaus waarmee je in zee zou kunnen gaan. Natuurlijk brengt het werken vanuit een afstand geen 100% zekerheid en zal het niet zo eenvoudig zijn zo een online partner te kiezen. Hoe weet je als zo een online marketing bureau wel adequaat is? En waarop zou je kunnen letten bij het maken van deze belangrijke keus? Laten wij nu even doen alsof er een online marketing bureau is gekozen voor loodgieterinutrecht.com, hier zijn dan enkele tips die zouden kunnen helpen overtuigen over de betrouwbaarheid.
Vraag naar cijfers
Een online marketing bureau zal altijd wel data moeten hebben om te bewijzen wat zij voor jou kunnen betekenen of voor andere partners hebben betekend in het verleden. Een grafiek met een paar hoge cijfers over een x aantal maanden is binnen 5 minuut gemaakt en hoeft niet op waarheid te berusten. Vraag daarom als er een communicatie tool is waarmee zij hun scherm kunnen delen zodat jij zelf kan zien dat er niet gemanipuleerd is. Als zij dit weigeren is dit zeker al een rode vlag!
Vraag naar een plan
Marketing is meer dan het creëren van een merk of label voor jou dienst of product. Het vergt creativiteit en er bestaat niet een “one size fits all” strategie. Elk bedrijf of product is anders en heeft dus een ander aanpak nodig. Als een online bureau gelijk aan de slag wil is dat nog een rode vlag!
Durf te vragen
Wees nooit bang om vragen te stellen over reeds afgeronde of lopende projecten van het bedrijf. Vraag ook als het bedrijf geregistreerd is en bekend is met de nationale en internationale standaarden waaraan bedrijven moeten voldoen, of als zij een juridische partner hebben naar wie zij jouw kunnen verwijzen indien nodig. Elk gerenommeerd bedrijf zal enige informatie hierover moeten hebben, mocht dat niet zo zijn is dat ook een rode vlag.
Los van het doen van achtergrondinformatie, stellen van belangrijke vragen en bewijzen, zijn er ook andere manieren om een online partner te kiezen. Hier zijn op onderzoek gedaan over online marketing bureaus in Nederland. Hierna hebben zij lijsten gemaakt van de beste en geschikte online partners voor kleine en grote online marketing projecten. Voor het kiezen van een online partner is dit een handige website die jij kan bezoeken.