De vaardigheid om zoekresultaten te vergroten, zowel betaald als organisch, staat bekend als Search Engine Optimization (SEO). SEO marketing is het uitbreiden van de zichtbaarheid van je website op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s). Maar wanneer je bedrijf het moeilijk heeft om tijd en geld te verdienen, zijn fouten geen optie. Er zijn veel gemaakte fouten die voorkomen bij SEO marketing.
Egocentrisch marketing
Het goed uitzien van je bestemmingspagina en veel inhoud, maken het nog niet relevant. Je moet erop toezien dat je niet teveel over je bedrijf toevoegt op een bestemmingspagina,zonder dat je jou gebruikers uitlegt wat ze doen en hoe het ze zal helpen. De inhoud van je bestemmingspagina moet relevant en makkelijk te begrijpen zijn.
URL-structuur
Een fout die vaak wordt gemaakt is dat je website lange en irrelevante URL-structuren heeft. Door dit te doen maak je het moeilijk voor crawlers en gebruikers om je informatie te bekijken. Korte URL’s worden twee keer zo vaak geklikt als lange URL’s. Dus door te werken met korte URL’s krijg je een betere ranking als een betere klikbaarheid. Geruik geen onderstrepingstekens, hoofdletters, spam woorden en cijfers.
Gebrek aan inhoud
Zorg ervoor dat je zinvolle inhoud maakt en bezorg het op een dusdanige manier dat mensen het kunnen vinden. Je moet er rekening mee houden dat Google zinvolle inhoud geeft aan hun gebruikers dus de manier waarop je dat doet is door zinvolle inhoud te produceren en te leveren. Zo moet jij je blog regelmatig bijwerken met goed geschreven inhoud die intellectueel leiderschap weergeeft. Het belangerijkste is niet alleen jou site nummer 1 op google plaatsen, maar het moet te weeg brengen dat mensen via jou website contact met je bedrijf onderhouden. Een interactieve ervaring die saai frustrerend en onmenselijk is zal potentiele klanten verjagen en op lang termijn jou zoekresultaten schaden.
Links voor hun eigen belang
Het hebben van veel inkomende links wil nog niet zeggen dat je relevant ben. Google probeert de best beschikbare informatie aan hun gebruikers te bieden,daarom kan het hebben van teveel koppelingen voor twijfelachtige bronnen,uw site gestraft krijgen door google.
Op smartphones en tablets worden tegenwoordig veel meer zoekopdrachten uitgevoerd. Zorg daarom ervoor dat je bestemmingspagina mobielvriendelijk is. Als je bestemmingspagina niet wordt verkleind voor het telefoon of tabletscherm,zal dit bezoekers afstoten om je site te bekijken. Je klanten zullen de zoekmachine verlaten en terugkeren naar de zoekresultaten om een andere relevante pagina te bezoeken. Google zal dit vervolgens herkennen en je pagina naar beneden brengen in de zoekresultaten. Voorkom dat google jou een sanctie oplegt vanwege het feit dat je website niet mobielvriendelijk is.
Als het op zoekmachine marketing aankomt kunnen een van de meest voorkomende fouten die je kan maken zijn het bieden op zoekwoorden die te algemeen zijn. Dit zijn namelijk zoekwoorden die veel klikken ontvangen,omdat ze zeer populair zijn. Deze zoekwoorden leveren heel weinig bekwame leads op.
Als u de conversieratio van uw campagne voor zoekmachinemarketing wilt verhogen, moet je ervoor zorgen dat je advertenties en bestemmingspagina’s op één lijn liggen. Dit betekent dat elke bestemmingspagina moet worden afgestemd op de beloften en inhoud van je advertenties. Voor informatie kan je naar schilder tilburg.